Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

كوروش تهامي 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

کورش تهامی متولد 4 اردیبهشت 1350 در تهران است ،او در یك خانواده پنج نفری متولد شده دو خواهر دارد كه یكی از خودش بزرگ تر است و ازدواج كرده و خواهر كوچكترش دانشجو است و عاشق شعر و كتاب ،همسر سابقش شبنم طلوعی کارگردان سینما بوده و در فیلم مستند ” زنان غسالخانه ” با او آشنا شد و همین آشنایی منجر به ازدواج آنها شده بود ،آرزوی كودكیاش این بوده كه دكتر شود تا بتواند مادربزرگش را كه مریض بوده و وابستگی شدیدی به او داشته را خوب كند اما دوران دبیرستان نظرش عوض میشود و به فكر خلبانی و بازیگری میافتد. دیپلم گرافیك دارد و لیسانس بازیگری تئاتر دارد و مدركش را از دانشگاه آزاد گرفته است ،تنها مواردی كه او را در زندگی رنج میدهد، فقر و نداری است. از اینكه بعضیها سر جایشان نیستند زجر میكشد.از بین بازیگرهای خارجی عاشق بازی آل پاچینو ، جانی دپ و نیكول كیدمن است و از سبك بازی آنها خوشش میآید ،عاشق دریا و موج است و قشنگترین رنگ زندگیاش رنگ آبی است.دربچگی عاشق موسیقی بوده ، او از كودكی به خاطر آنكه خیلی زود به تخصص رسیده شروع به تدریس تنبك و دف كرد و از همان كودكی طعم مستقل بودن را چشید. اول فقط شیفته موسیقی سنتی بوده ولی الان موسیقی پاپ را هم گوش میدهد. از صدای محمد اصفهانی و علیرضا عصار خوشش میآید و از پیشكسوتها هم صدای آقای حسین علیزاده و استاد شجریان را دوست دارد. از جمله فعالیتهای هنری اش عبارتند از : زیرتیغ ، شبانه ، ازدور دست ، به رنگ ارغوان ، تارزن و تارزان ، مریم مقدس ، شراره ، دفتری از آسمان ، ساحره ، سینما سینماست و…


در كجا به دنیا آمدید و تحصیلاتتانتا چه مقطعی است؟

تهامی: در اردیبهشت ماه سال 1350 در تهران به دنیا آمدم. دیپلم گرافیك دارم و لیسانس بازیگری تئاتر را هم به آن اضافه كنید. تا كلاس اول راهنمایی را در محله (پامنار) تهران بودم و پس از آن در محلههای سعادتآباد و شهرك غرب، در حال حاضر هم در غرب تهران ساكن هستم.

از سال 58 برایمان بگویید؟ سالخوبی بود؟

تهامی: خوشبختانه سال پر كاری داشتم. از دی 84 تا اواخر تیر 85 در مجموعه (زیرتیغ) بازی كردم. در حال حاضر هم در مجموعه (ساعت شنی) به كارگردانی (بهرام بهرامیان) بازی میكنم كه در روزهای پایانی تصویربرداری است و همچنین در یك فیلم سینمایی به نام (نسل جادویی) به كارگردانی (ایرج كریمی) بازی كردم كه تصویربرداریآن تابستان پایان یافت.

در مورد این دو كار بیشتر توضیحبدهید.

تهامی: در مجموعه (ساعت شنی) كه قرار است از شبكه اول سیما پخش شود، بازیگران بزرگی چون داریوش ارجمند، ژاله علو، رویا نونهالی، رویا تیموریان، نسرین مقانلو، پوریا پورسرخ، برزو ارجمند و كمند امیرسلیمانی ایفای نقش میكنند و در فیلم سینمایی (نسل جادویی) همبازی هدیه تهرانی، رامبد جوان، باران كوثری، شاهرخ فروتنیان و نگار جواهریان هستم، در ضمن مهر ماه امسال برای اجرای تئاتر به آلمان رفتم كه سفری بسیار پربار بود.

كارهای هنریتان را به اختصار معرفی كنید؟

تهامی: در بیشتر از بیست تئاتر اجرا داشتم كه اگر بخواهم تعدادی از آنها را نام ببرم باید به (فردا و قهوه تلخ) اثر شبنم طلوعی اشاره داشته باشم؛ همچنین شمس به كارگردانی امیر دژاكام، سلطان مار به كارگردانی گلاب آدینه، تلخ بازی به كارگردانی شهره لرستانی، رومئو و ژولیت وشازده احتجاب به كارگردانی دكتر رفیعی و بیژن و منیژه و بازگشت به خانه پدری از كارهای خوب من در زمینه تئاتر بود.در زمینه سینمایی هم، شبانهبه كارگردانی امید بنكدارو كیوان علی محمدی؛ این زن حرف نمی زند به كارگردانی احمد امینی، به رنگ ارغوان به كارگردانی ابراهیم حاتمیكیا، از دور دستبه كارگردانی رامین محسنی؛ سرگیجه به كارگردانی محمد زرین دست ومریم مقدس به كارگردانی شهریار بحرانی از جمله كارهای چند سال اخیر من است. در تلویزیون هم میتوانم به بچههای خیابان، قلب یخی، مشق عشق و فیلمهای تلویزیونی زندگی برگبرگ و گنج و همچنین مجموعه پخش نشده آشیانه سیمرغ ساخته (شهرام اسدی) اشاره كنم.

تصویربرداری زیر تیغ از چه زمانیآغاز شد و چند قسمت است؟

تهامی: از دی ماه سال 48 آغاز شد و میدانم كه بیشتر از بیست قسمت است. تعداد دقیق قسمتهای آن را نمیدانم چرا كه در مونتاژممكن است تغییراتی حاصل شود.

جمعآوری این همه بازیگر سرشناس كار راحتی نیست، ایفای نقش در (زیر تیغ) چهتجربههایی را برای شما به همراه داشت؟

تهامی: بسیار لذتبخش بود. زمانی كه سكانسی مقابل دوربین میرفت، هنر بازیگران را به خوبی درك میكردید، چشمها به طور كامل میدیدند كه آنها چگونه نقشها را با چه توانایی كه حاصل سالها تجربه اندوزیاست، ایفاء میكنند.

پیام (زیر تیغ) چیست؟ آیا شمااعتقاد دارید كه یك اتفاق كوچك میتواندبهراحتی زندگی افراد را از هم بپاشاند؟

تهامی: به نظر من (زیرتیغ) میخواهد، تصمیمگیری و انتخاب افراد در لحظات سخت را به تصویر بكشد، اینكه بدانیم در چنین لحظاتی چگونه انتخاب كنیم، چگونه عمل كنیم، چگونه تصمیم بگیریم و همچنین گاهی اوقات، چشمپوشی و گذشت را سرلوحه كار خود قرار دادن میتواند بلاها را دور كند و انسانها را نجات دهد. زیر تیغ را اگر خوب ببینیم، نكات مثبت زیادی دستگیرمان میشود كه جا دارد از (محمدرضا هنرمند) كارگردان این مجموعه قدردانی كنم اوبه واقع (هنر) خود را به نمایش كشید.

زیر تیغ یعنی چه؟

تهامی: اگر چندقسمت دیگر صبر كنید و به انتظار بمانید، معنایش را متوجه خواهید شد.

دوست دارید، در هنر ایران تا كجاپیش بروید؟

تهامی: تا جایی كه بدانم حرفی برای گفتن دارم و قدر و منزلت یك هنرمند رعایت شود.

چه اتفاقی باید بیفتد تا به یك بازیگرسوپراستار بگویند؟

تهامی: در ایران را واقعا نمیدانم!!!؟؟؟ (حتما سه علامت تعجب و سه علامت سوال را بنویسید). در ایران در این زمینه منطق و فلسفه درستی وجود ندارد.

برخورد مردم با شما در این وادی چگونهاست؟

تهامی: مردم پس از دیدن بازیهایم، در كوچه و خیابان، همیشه مرا مورد لطف خود قرار میدهند. خداوند را سپاس میگویم كه نقشآفرینیهایم مورد توجه قرار میگیرد، به خصوص مورد توجه مشكلپسندها…

میخواهیم كمی برایمان از خاطرات اینمجموعه بگویید، چیزی یادتان است؟

تهامی: خاطره خاصی ندارم، چرا كه هفتماه مدام در كنار یكدیگر زندگی كردیم. كار با محمدرضا هنرمند و در كنار بازیگران بزرگی چون پرستویی، طهمورث، معتمدآریا و… برایم دنیایی از تجربه بود، در زمان تصویربرداری بهجز محمدرضا هنرمند ازکمک های پرویز پرستویی هم برخوردار بودم در جاهایی که پرستویی مقابل دوربین نبودند در بعضی از صحنه ها به راهنمایی می پرداختند که کمک بزرگی در طول تصویر برداری این مجموعه با توجه به این که هفت هشت قسمت از پخش آن نگذشته بازتاب خوبی در میان مردم داشته و حس کنجکاویشان را چند برابر کرده است زمانی که مارا در خیابان می بینند همیشه می پرسند پایان این مجموعه چه می شود.
یا می گویند پرستویی را ببخشید او از روی عمد پدرتان را نکشت برای من خیلی جالب است بیشترشان فکر می کنند که این مجموعه هفته به هفته تصویر برداری مش ود در حالی که تصویری برداری می شود در حالی که تصویر برداری آن به پایان رسیده است من هم کشیدیم و یک مجموعه بیست و چند قسمتی را ساختیم اگر پایان داستان لو برود دیگر دیدن آن لو برود دیگر دیدن آن جذابیت ندارد درست مانند خواندن کتابی است که ابتدا آخرش را بخوانید به نظر شما جذابیتش حفظ می شود? طی این روزها که مجموعه در حال پخش است مردم بیشتر از من این گونه سوالات را می پرسند…

بحث را عوض کنیم چرا به سینمای ایران با سینمای جهان فاصله های زیادی دارد?

سینما یعنی علم تکنیک امکانات و سرمایه اما جالب است که بگویم شصت درصد تولیدات سینمایی و تلویزیونی این فاکتورها را در اختیار ندارند به عبارتی آموزش و تکنیک هایمان کهنه است امکانات ضعیف می باشد و سرمایه های هم محدود است یعنی همه چیز بی قاعده انجام می شود و سرجای خود نیست احتیاج به تجدید قوا داریم احتیاج به علم اندوزی و دانش داریم احتیاج به آموزش تکنیک های جدید در علم روز سینما داریم این ها همه تفاوت های ما با سینمای استاندارد است.

چه اتفاقی افتاد که به سراغ بازیگری رفتید?

بازیگری برای من یک نیاز بود و یکی از آروزهای دوران کودکی ام زمانی که فیلم می دیدم خیلی سریع با آن ارتباط برقرار می کردم و خودم را جای شخصیت های آن فیلم می گذاشتم یا حتی زمانی که یک رمان می خواندم باز هم چنین اتفاقی برای من افتاد سعی می کردم دیالوگ را حفظ کنم بزرگ تر که شدم سعی کردم دیالوگ ها را حفظ کنم بزرگ تر که شدم سعی کردم شخصیت های دیگری را هم تجربه کنم در سال اول دبیرستان رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کرده بودم سال اول دبیرستان رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کرده بودم سال اول هم خواندم اما حسی در درون مرا ناراضی می کرد با دفتر دار مدرسه آقای بنایی که نمی دانم حالا کجاست و چه می کند که هر جا هست سلامت باشد مشورت کردم و او به من پیشنهاد داد که در دبیرستان هنر در رشته گرافیک تحصیل کنم تا زمان کنکور هنر با توجه به دروس اختصاصی بتوانیم به راحتی از سد کنکور بگذریم خدا عمرش دهد که مشورت با او باعث شد من هدفم را انتخاب کنم اما مجبور شدم کلاس اول دبیرستان را دوبار بخوانم با این که هدفم بازیگر شدن بود… پس از این که در کنکور هنر و در رشته لیسانس بازیگری قبول شدم از آن که دو سال اول دبیرستان بودم احساس پشیمانی می کردم.

در دانشگاه با کدام یک از بازیگران حال حاضر سینما و تلویزیون همکلاس بودید.

در حال حاضر که در زمستان سال 1385 به سر می بریم فقط همین .
بهترین ساعات زندگی هر فردی چه زمان هایی می تواند باشد.
ساعاتی که برای آدمی ثمری داشته باشد انسان زمان خود را به بطالت نگذراند زمان از دست رفته دیگر هیچ وقت بر نمی گردد ناگهان چشم باز می کنید می بینید که عمر چه زود رفت و ما هنوز دراین وادی کاری نکرده ایم . ناگهان چه زود دیر می شود. 

آیا فیلم هایی در سینمای ایران و جهان وجود دارد که شما را تحت تاثیر قرار دادهباشد?

خیلی در فیلم های ایرانی باید به گوزن ها کند و هامون قیصر رضا موتوری رگبار خانه خلوت و اجاره نشین ها اشاره کنم البته بیشتر از این تعداد است که حضور که حضور ذهن ندارم در سینمای خارجی هم فیلم پدر خوانده داستان پدر خوانده یک شاهکار هنری بود.

بازی در مجموعه های تلویزیونی یا فیلم های سینمای کدام یک را می پسندید?

برای من ماندگاری و خوب بودن کار مهم است تفاوتی نمی کند سینمای باشد یا تلویزیونی هر کدام از این مقوله جایگاه خاص خود را دارد هر کدامشان مخاطبان خودشان را داند من به عنوان یک بازیگر دوست دارم در تمام زمینه ها فعالیت کنم اگر در مجموعه یا اثری سینمایی ایفای نقش می کنم به طور حتم تمامی جواب را در نظر می گیریم … برای من کار خوب و اثر گذاری آن مهم است

در فوتبال به تیم های آرژانتین و برزیل علاقه فراوانی دارم امسال آرژانتین شاهکاربازی کرد اما بدشانس بودمیانه تان با ورزش چگونه است?

بیگانه نیستم هراز گاهی در منزل نرمش می کنم گاهی اوقات هم به شنا می پردازم و نیز سال هاس پیش دو سال در رشته کونگ فو فعالیت می کردم .

چرا برای مصاحبه این قدر سخت گیری کردید?

راستش را بخواهید به مطبوعات غیر تخصصی اعتماد ندارم .

آخر چرا مگر چه کار کردند اصلا مشکل در کجاست?

مشکل دقیقا به فرهنگ ما برمی گردد متاسفانه در فرهنگ ما سرک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران نوعی تفریح به حساب می آید این که زندگی شخصی دیگران را نقل مجلس و محافل کنیم سرگرمی ایجاد م شود این که بستگان درجه یک ما چه کاری می کنند باید تیتر نشریات شود یا این که بیاییم عیب های قشر هنرمند را بنویسیم مگر خود شما مطبوعاتی ها انسان های بی عیبی هستید دوست دارید کسی عیبتان را بزرگ کند که البته اگر تیتر این نشریات صحیح باشد که آن هم نیست.
متاسفانه تعدادی از نشریان کشور برای فروش بیشتر سعی می کنند به هر روشی مخاطب را به دست آورند تلاش می کنند مطالبی تخیلی از من و امثال من به چاپ برسانند خودشان هم می دانند که نوشته هایشان دور از واقعیت است اما با که نوشته هایشان دور از واقعیت است اما با این حال می نویسند.از طرفی مرم هم دیگر به این نوشته ها اعتماد ندارند و گرنه نشریه شان روی کیوسک های مطبوعاتی باد نمی کرد البته اصلاح می کنم یا مردم نوشته هایشان را باور نمی کنند که مجله را نمی خرند یا در صورت صیحیح بودن آن تیتر مشخص است که به این نوشته ها و تیترها دیگر اهمیت نمی دهند.
در این اواخر یکی از مجلات چند نکته خصوصی و به قول خود جالب از زندگی من چاپ کرده بود در مورد خواهر بزرگ ندارم من دو سال پیش با نشریه ای به گفتگو نشستم که همان زمان پس از چاپ به آن اعتراض کردم که گفته های من تحریف شده است حال پس از دو سال همان نشریه دو باره همان گفتگو را با چاشنی خیال پردازی دوباره به چاپ رساند می دانید چرا چون من آن آدم دوسال پیش نیستم انسان روز به روز تجربه کسب می کند به طور حتم نگاهش به زندگی تغییر می کند به خاطر همین نوع رفتارها …به همین خاطر تصمیم گرفته بودم که دیگر با نشریه ای تخصصی گفتگو نکنم اما زمانی که آرشیو نشریات گذشته شما را دیدم و همچنین به خاطر پیگیری های شما و شخص آقای شجاعی مهر تصمیم گرفتم به شما اعتماد کنم …
به هر حال امیدوارم روزی بیاید که این چالش ها در مطبوعات به چشم نخورد و فضای سالم داشته باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:,ساعت 11:39 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak